Oppdatering Mobilbank

Etter ny oppdatering så må du som kunde logge inn og aktivere appen på dine enheter på nytt.

Klikk her om du har iPhone
Gå rett til aktiveringsprosess

 

Tilleggsinformasjon for deg som har iPhone

Etter ny oppdatering må du som kunde logge inn og aktivere appen på dine enheter på nytt.

Når du logger på mobilbank appen vil du bli møtt av dette skjermbildet, når du trykker på "få oppdatering" vil du bli henvist videre til app store.

 

Etter at du har installert appen vil det ligge to apper installert på din telefon, en gammel og en ny. Vi anbefaler at du sletter den gamle appen med en gang, hvis ikke vil du møte skjermbildet over hver gang du starter opp appen.

Du sletter den gamle appen ved å trykke og holde inne ikonet slik at det vibrerer/rister. Trykk så på krysset øverst til venstre, du får da spørsmål om du virkelig vil slette appen, her må du trykke "OK".

 

Aktiveringsprosess

Du vil få presentert nye sikkerhetskrav som må leses og godkjennes, før du bes om å aktivere mobilbanken på nytt.

Vi tar her utgangspunkt i at du benytter PIN-kode, ønsker du å benytte BankID på mobil velger du selvfølgelig dette – husk at det må aktiveres i nettbanken i forkant om du ikke allerede har gjort dette.

  1. Ved valg om pålogging med BankID på mobil og PIN-kode, velg «PIN-kode»:
  2. Legg inn ditt fødsels og personnummer, hak av for «Husk meg» hvis du ønsker at mobilbanken skal huske ditt personnummer, trykk neste.
  3. Legg inn din PIN-kode og trykk neste. NB! Om du disponerer flere avtaler må du først velge avtale, hvis ikke vil du komme automatisk til neste steg.
  4. Legg inn ditt mobilnummer og trykk «neste».
  5. Legg inn din PIN-kode igjen, du vil så får en SMS med engangskode, legg så inn denne.
  6. Mobilbanken er nå aktivert og er klar til bruk.